Tuesday, August 23, 2011

RADANG APENDIKS


Imej video Pembedahan.

Tak pernah masuk wad (warded)sebelum ini. Inilah pengalaman pertama masuk hospital, warded dan dibedah. Bermula dengan sakit perut luarbiasa, ke klinik dan doktor buat diagnosis kena radang apendiks. Perlu segera ke hospital, jangan tangguh lagi, itu nasihat doktor.

Nak cuba khidmat hospital swasta, isteri terus bawa ke Hospital Pantai, Ayer Keroh. Terus ke bahagian kecemasan..dan doktor sahkan diagnosis awal. Soalan pertama, bila kali terakhir makan...puasa, tak ada masalah jantung, tiada darah tinggi, tiada diabetes. Soalan yang sama ditanya hampir 5 kali, sampai peringkat hendak dibius.

Dua jam kemudian keluar dari Bilik Bedah, dengan 3 tampalan tebukan laporoskopi. Alhamdulillah, tiada sebarang komplikasi, 2 malam diwad dibenarkan keluar.

Syukur kepada Allah atas sedikit kesakitan yang diberi sebagai peringatan. Jutaan terimakasih pada isteri yang 2 malam juga tidur di wad, pada boss dan kawan-kawan yang sempat menziarah. Memang Hospital swasta efisien, pantas, mesra dan kosnya pun berbaloi...RM 6,337.30.

No comments: