Saturday, September 22, 2012

TERPILIH MENJADI TETAMU ALLAH

20 Sept, jam 11.04 minit,  terima panggilan telefon dari pejabat Andalusia Travel, KL maklumkan berita baik yang telah ditunggu sejak tahun 2009 lagi. Dalam keterujaan itu, maklumat yang diberi tak dapat dicerap dengan baik, sepatutnya pergi ke pejabat TH terdekat untuk maklumkan penerimaan tawaran segera, tapi terus telefon isteri di sekolah untuk ke pejabat cawangan Andalusia Travel di Tampin, mereka pun 'blur' semacam.

21 Sept, ke pejabat mini TH, Alor Gajah sahkan penerimaan tawaran. Walaupun pada tahun 2010 telah berada dalam senarai 'stand-by' dan telah menjalani prosedur bakal haji seperti pemeriksaan kesihatan, ambil suntikan vaksin, namun tempoh 2 tahun berlalu terpaksa ulang semula prosedur sama tahun ini.

Pasport pun terpaksa 'renew' kerana kurang 10 hari sahaja bagi tempoh 6 bulan. Sekarang sedang mengulangkaji manasik Haji agar segalanya berjalan lancar. Mudah-mudahan ibadat ini menjadi kemuncak perjalanan kerohanian dalam mencapai makrifatullah. Terima kasih Ya Allah kerana memilih kami berdua menjadi tetamu AgungMu.....

No comments: